הטעויות שאסור לכם לעשות מול ביטוח לאומי

עם ניסיון של מעל 24 שנים בייצוג מול המוסד לביטוח לאומי, הכולל הגשת תביעות נכות רבות, ייצוג בוועדות רפואיות, וייצוג על בסיס יום יומי בבתי הדין השונים בנושאי ביטוח לאומי – עו"ד דוד סער חולק איתכם חלק מהידע שרכש במשך עשרות שנים כדי להנחות אתכם לא לעשות טעויות קריטיות בהתנהלות מול המוסד לביטוח לאומי: "צריך להכיר היטב איך ביטוח לאומי בוחן את תביעות הנכות שמוגשות אליו. הרבה מבוטחים לא יודעים אילו מסמכים כדאי להציג, מה לומר ומה לא לומר בוועדות הרפואיות, והדבר מוביל לדחיית תביעתם שלא בצדק."

משה (56) אב ל-3 ילדים, סבל מהמון בעיות רפואיות קשות שגרמו לו בסופו של יום לעזוב את מקום עבודתו. מקורביו ייעצו לו לפנות למוסד לביטוח לאומי כדי לקבל קצבת נכות, ואמרו לו: "המקרה שלך הוא ברור… אין בעיה רפואית שאין לך, תגיש תביעה, תלך לוועדות ותקבל קצבת נכות…" אלא שמשה, כמו רבים וטובים, כל חייו עבד ופירנס את משפחתו בהצלחה ולא היה זקוק לעזרה מביטוח לאומי, מעולם לא תבע את ביטוח לאומי, ומעולם לא התנהל מולו.

זו הייתה תביעתו הראשונה לביטוח לאומי, ולכן לא ידע מה עליו לעשות לפני הגשת התביעה, איזה מסמכים רפואיים להגיש, לאיזה רופאים לפנות, איזה ועדות רפואיות לבקש, ומה לומר ומה לא לומר בוועדות הרפואיות.

אלה עניינים שמשה מעולם לא התעסק בהם, ולמרבה הצער התוצאה הייתה בהתאם. תביעתו לקצבת נכות כללית נדחתה על הסף!

המקרה של משה קורה להמון אנשים ויכול לקרות גם לכם, ולכן המקרה של משה הוא רק דוגמא למקרים רבים דומים שהגיעו אלינו.

עו"ד דוד סער ממש לא מופתע מהמקרה של משה: "כל יום מגיעים למשרדנו מקרים כמו של משה. אנשים חולים שסובלים משלל מחלות, מגישים תביעה לביטוח לאומי, ותביעתם נדחית. כשאנחנו בודקים לעומק את המקרים הללו, אנחנו מבינים שנעשו כל הטעויות האפשריות"

למזלו של משה, הוא הגיע בזמן למשרדו של עו"ד דוד סער, ומשם הכל התנהל אחרת לגמרי, לפי תוכנית סדורה, שלב אחר שלב, עד שהמטרה הושגה במלואה – לאחר מאבק ארוך וממושך, משה קיבל קצבת נכות מלאה 100% לצמיתות.

ראית אלפי מקרים, ייצגת אלפי לקוחות, מה הכי חשוב לדעת כדי שהמקרה של משה לא יקרה לאחרים?

צריך לדעת מה ביטוח לאומי בוחן, מה הוא מחפש, ולעבוד לפי שיטת עבודה מסודרת כדי להצליח, אומר עו"ד דוד סער.

שיטת העבודה שלי מבוססת על אלפי מקרים, שממקרה למקרה חידדתי אותה והפכתי אותה לטובה יותר ויותר, וזה מה שעושה במקרים רבים את ההבדל בין הצלחה לכישלון.

לדעתי, אלה השלבים החשובים ביותר שיש לתת עליהם דגש כדי להגדיל את הסיכויים להצליח בתביעה מול ביטוח לאומי:

שלב ראשון: לקבל מסמכים רפואיים עדכניים לכל הבעיות הרפואיות שלכם!

עו"ד דוד סער הפנה את משה לרופאים לצורך הוצאת מסמכים רפואיים עדכניים. לטענת עו"ד דוד סער: "מבוטחים רבים מגיעים לוועדות המוסד לביטוח לאומי עם מסמכים ישנים שאינם רלוונטים, ולאחר מכן "מופתעים" מהנכות הנמוכה שנקבעה להם (אם בכלל). מדובר בטעות נפוצה מאוד שמובילה רק לכיוון אחד – דחיית תביעה!"

שלב שני: בירור תחומי הבעיות הרפואיות ופנייה לרופאים

עו"ד דוד סער עיין במסמכיו של משה והופתע לגלות שישנם תחומי רפואה שמשה כלל לא פנה אליהם, למרות שהוא סובל מבעיות רפואיות בתחומים אלו. דוגמאות לכך הן רבות:

– משה התלונן על ירידה בשמיעה וטנטון אך לא פנה לבצע בדיקת שמיעה.

– .משה התלונן על כאבים מפושטים בגופו ולא פנה לאבחון הבעיה (פיברומיאלגיה).

– משה התלונן על צלקות בולטות ורגישות בגופו, אך לא פנה לרופא עור.

ועוד ועוד…

עו"ד דוד סער מיד הפנה את משה לרופאים בתחומים הרלוונטים, והדבר הניב תוצאות מדהימות בוועדות הרפואיות של ביטוח לאומי! הנכות של משה קפצה בעשרות אחוזים!!!

השלב השלישי: תחומי הוועדות הרפואיות של המוסד לביטוח לאומי

משה הגיע לעו"ד דוד סער אחרי שהופיע בפני 2 ועדות רפואיות: פנימית ואורתופדית. לאחר שעו"ד דוד סער בירר את כל בעיותיו הרפואיות של משה, ולאחר שמשה פנה לקבלת מסמכים רפואיים נוספים לגבי בעיותיו הרפואיות, המצב השתנה לחלוטין!

עו"ד דוד סער ומשה הופיעו בפני ועדות רפואיות נוספות בתחומים: נוירולוגיה, פסיכיאטריה ואורולוגיה – והתוצאה? תוספת של עשרות אחוזי נכות ולהצלחה מלאה בתביעה.

שלב רביעי: מה לומר (ומה לא לומר!) בוועדות הרפואיות?

הנכויות שנקבעות בוועדות הביטוח הלאומי – נקבעות בהתאם לתקנות ולמבחנים ברורים. מי שלא מכיר את התקנות ואת המבחנים, עושה טעויות קריטיות שמונעות ממנו לקבל את הנכות שמגיעה לו. עו"ד דוד סער מוסיף בעניין זה: "הדרכת הלקוח לפני ועדה רפואית מהווה את השלב החשוב ביותר בתהליך לקבלת קצבה. בהדרכה הלקוח עובר סימולציה מה צפוי לו בוועדה הרפואית, וכשהוא נכנס לוועדה יחד איתי, הוא כבר יודע מה לומר ואיך תיראה הבדיקה. הידיעה מה הולך להיות בוועדה – מובילה להצלחה!"

אז איך אתה עוזר ללקוחות שלך בתביעות מול ביטוח לאומי?

אני וצוות המשרד שלי, שמונה כ-10 עורכי-דין, מיומנים מאוד בהתנהלות מול ביטוח לאומי. כמו כל דבר בחיים, כשאתה עובד באינטנסיביות בתחום מסוים – אתה הופך למקצוען בתחום, וככה אנחנו בתביעות מול ביטוח לאומי.

למדנו "על בשרנו" מהי הדרך המיטבית מול ביטוח לאומי, דרך שתגדיל את הסיכויים להצליח בתביעה.

ואני מדבר על תביעה לנכות כללית, תביעת נכות נפגעי עבודה, תביעת שאירים ותלויים, תביעת שירותים מיוחדים וגם תביעה לגמלת ילד נכה.

בסוף, ישנן עקרונות שאני וצוות המשרד שלי פועלים לפיהם, ושהם נכונים למרבית סוגי התביעות, וזה מה שמביא ללקוחות משרדנו את התוצאות הטובות.

אנחנו באים "מהשטח", חיים את ביטוח לאומי מהבוקר עד הערב, נתקלנו כמעט בכל המקרים, ומההצלחות והטעויות למדנו מהי הדרך הטובה ביותר לנהל תביעה מול המוסד לביטוח לאומי.

מגיעים אלינו מקרים סבוכים וקשים של לקוחות שסורבו מספר פעמים, או שנעשו להם טעויות קשות בוועדות הרפואיות. במקרים אלו אנו מפשילים שרוולים ונלחמים לטובת הלקוח ללא פשרות ובכל הכלים שעומדים לרשותנו, כולל פניות לבתי הדין לעבודה, ואפילו במקרים חריגים אף לבג"צ.

לא מוותרים על אף אחד ומשתדלים להצליח בכל תיק ותיק.

השאירו פרטים ובדקו את סיכויי תביעתכם

ממלאים את הפרטים ולוחצים על הכפתור

עורך דין ביטוח לאומי - דוד סער. המשרד שייצג אתכם בצורה הטובה ביותר מול ביטוח לאומי.
תהיו בקשר
דילוג לתוכן