הקלטת סתר של מומחה ביהמ"ש גררה חיוב בהוצאות התובעים

מאת:

המדובר בתביעה שהגישו דיירי בניין כנגד חברה קבלנית, שביצעה בבניין פרוייקט תמ"א 38 (ת.א. 55648-05-16). במסגרת תביעתם, טענו הדיירים, כי בהסכם שבין הצדדים התחייבה הנתבעת להקים חניון אוטומטי, אלא שבפועל סופק חניון חצי אוטומט, שאינו תואם לתקני הבטיחות.

ביהמ"ש מינה מומחה מטעמו על מנת שיקבע האם מדובר במתקן חנייה תקין והאם הוא עונה על ההתחייבות החוזית שבין הצדדים? בחוות הדעת, קבע מומחה ביהמ"ש כי המתקן תקין ואוטומטי כפי ההסכם.

בסמוך להגשת חוות הדעת מטעם מומחה ביהמ"ש, הגישו הדיירים בקשה לפסילת חוות דעתו של המומחה, בטענה, כי חוקר פרטי ששלחו הם למומחה, קיים שיחה עם המומחה, וממנה עולות טענות ביחס לכשירותו של המומחה לתת חוות דעת בתחום מתקני חניות.

ביהמ"ש דחה את בקשת התובעים, ונימק כי הצעד שבו נקטו הוא צעד חריג וחסר תום לב, שכן צעד זה בא לעולם רק לאחר שהתקבלה חוות הדעת, ולאחר שנוכחו לדעת, כי התוצאות אינן משביעות את רצונם. כן דחה ביהמ"ש את טענת התובעים באשר לחוסר נסיונו של המומחה בעניין הנדון, שכן נסיונו המקצועי, כפי שמפורט בפתח חוות דעתו, מלמד כי יש לו את מלוא הכשירות ליתן חוות דעת בנושא.

ביהמ"ש הביע ספק אם ראוי שבעל דין יסתייע בחוקר פרטי כלפי מומחה בית משפט, ומטעמים אלו ועוד, דחה את בקשת הדיירים וחייב אותם בהוצאות הבקשה בסך של 10,000 ₪.

משרדנו עוסק ומתמחה בעניינים הקשורים בעיקר לדיני ביטוח לאומי, דיני ביטוח, דיני נזיקין, דיני עבודה ודיני משפחה. משרדנו מעניק ליווי וייצוג גם בבתי הדין הרבניים ולרבות בבתי הדין לענייני ממונות וכן בוועדות רפואיות של ביטוח לאומי ומס הכנסה. משרדנו נחל הצלחות לא מבוטלות בתחומים השונים, לרבות תקדימים מעניינים. ככל שהינך חושש כי נפגעו זכויותיך, גש עוד היום למשרדנו, ונשתדל ב"ה לסייע לך.

דוד סער, עו"ד

מה הסיכוי של התביעה שלי?
השלימו את 3 השלבים בטופס ליחצו על הזמן שיחת הערכה ונחזור בהקדם!

    ממלאים את הפרטים ולוחצים על הכפתור