האם חברת התעופה חייבת ליצור קשר טלפוני עם המאחרים לטיסה?

מאת:

שאלה זו נדונה בתביעה קטנה שהוגשה כנגד אחת מחברות התעופה (ת"ק 16946-01-18), בגין איחור לטיסה. לטענת התובעים בכתב תביעתם, ביום המיועד לטיסה, שרר אי סדר בשדה התעופה, בשל אירוע גדול שהיה בארץ, ולמרות התייצבותם ליד שער העלייה למטוס שהיה אמור להמריא בשעה 12:00, המריא המטוס בלעדיהם בשעה 14:00 לאחר ששונה שער העליה למטוס.

לטענת התובעים, על חברת התעופה היה ליצור קשר טלפוני איתם ולעדכנם על כך ששער העליה למטוס שונה. הנתבעת טענה מנגד, כי אין הדבר בתחום אחריותה, ואין זה מתפקידה ליצור קשר עם הנוסעים, אלא עליהם לפנות במצבים שכאלה לעמדת המודיעין ולברר את סיבת העיכוב.

ביהמ"ש דחה את התביעה, ונימק כי אין כל חובה שבדין או בהסכם או מנהג בדבר יצירת קשר טלפוני עם נוסע המאחר לטיסתו. הטלת חובה שכזו, אינה סבירה וכי האחריות ניצבת לפתחתם של הנוסעים עצמם, שצריכים לברר היטב את שער העליה למטוס ומועד הטיסה כדבעי.

משרדנו עוסק ומתמחה בעניינים הקשורים בעיקר לדיני ביטוח לאומי, דיני ביטוח, דיני נזיקין, דיני עבודה ודיני משפחה. משרדנו מעניק ליווי וייצוג גם בבתי הדין הרבניים ולרבות בבתי הדין לענייני ממונות וכן בוועדות רפואיות של ביטוח לאומי ומס הכנסה. משרדנו נחל הצלחות לא מבוטלות בתחומים השונים, לרבות תקדימים מעניינים. ככל שהינך חושש כי נפגעו זכויותיך, גש עוד היום למשרדנו, ונשתדל ב"ה לסייע לך.

דוד סער, עו"ד

מה הסיכוי של התביעה שלי?
השלימו את 3 השלבים בטופס ליחצו על הזמן שיחת הערכה ונחזור בהקדם!

    ממלאים את הפרטים ולוחצים על הכפתור

    דילוג לתוכן