קנס בגין פרסום מוצרים שלא היו במלאי

מאת:

לעיתים קורה שמפרסם מוצר למכירה עושה זאת למרות שיודע כי אין לו את המוצר במלאי, לחילופין קיים הוא במלאי בכמות זעומה. יתרה מכך, ישנם אתרי אינטרנט הפונים ללקוחות להציע הצעות לרכישת מוצרים במכרז, אולם לפתע מתברר כי המוצרים אזלו.

כיצד בוחר משרד המסחר והתעשייה לטפל בבעיה זו של הטעיית הצרכן?

משרד המסחר והתעשייה חיפה הגיש כתב אישום כנגד חברת וואלה שופמיינד בע"מ ואח' וייחס להן עבירה של הטעיית צרכן ועבירה של העדר מלאי במכירה מיוחדת בניגוד לחוק הגנת הצרכן, תשמ"א- 1981 ותקנות הגנת הצרכן (מכירות באשראי מכירה מיוחדת ועסקה ברוכלות), תשמ"ג- 1983.

עיקר הטענות היה כי הנאשמות הטעו צרכנים של אתר המכירות באינטרנט "וואלה שופס" בכך שהציעו למכירה במכרז פומבי מכשירי טלויזיה מסוג מסוים, כאשר הן ידעו ו/או היה עליהן לדעת כי לא ניתן לספק את המכשירים לצרכנים שזכו במכרז.

כמו כן נטען כנגד הנאשמות כי הן הודיעו על מכירה פומבית של מכשירי טלויזיה, המהווה מכירה מיוחדת, במועד שבו לא החזיקו מלאי סביר של המכשירים ומבלי שהודיעו על כך לצרכנים לפני העסקה.

המקרה הובא לדיון בפני כבוד סגנית הנשיא רחל חוזה מבית משפט השלום בחיפה (ת"פ 1307-07).

כבוד השופטת בפסק דינה מציינת כי יש ליתן לענישה ביטוי הולם לצורך הרתעתי מיוחד, כאשר העבירות מבוצעות בדרך של סחר אלקטרוני שבו נדרשת מן הספק רמת דיוק וזהירות ברורה, חד משמעית ומוגברת בכל המתייחס להצעת המוצרים המיועדים למכירה.

במקרה דנן, הן החברה המפעילה את אתר "וואלה שופס" והן ספקית הטלוויזיה חויבו בקנס של 60,000 ₪ כל אחת, והן הורשעו בהטעיה והעדר מלאי מספיק, בשל פרסום מוצרים אשר לא היו באותה עת במלאי.

דוד סער, עו"ד

מה הסיכוי של התביעה שלי?
השלימו את 3 השלבים בטופס ליחצו על הזמן שיחת הערכה ונחזור בהקדם!

ממלאים את הפרטים ולוחצים על הכפתור