פיצוי לקוח בשל טעות בפרסום אינטרנטי

מאת:

המדובר בתובע שמצא באתר האינטרנט של חברת אלקטרוניקה הצעה לרכישת טלויזיה חכמה במחיר של 1,349 ₪. התובע עטה על המציאה, וביצע רכישה מרחוק של המוצר. בחלוף מספר ימים, יצרה נציגת הנתבעת קשר עם התובע והודיעה לו כי מדובר בטעות, ולמחיר הנכון צריך להוסיף ספרה נוספת ושמה – 0. קרי המחיר הנכון הינו 13,490 ₪, ומשכך הודיעה הנתבעת לתובע על ביטול העסקה.

התובע הגיש תביעה קטנה כנגד הנתבעת (ת"ק 21775-12-16) במסגרתה טען כי מכוח סעיף 17ב ד) לחוק הגנת הצרכן, המחיר שהוצג הוא המחיר הקובע.

ביהמ"ש אישר כי אכן בהתאם לסעיף 17 הנ"ל זכאי התובע לפיצוי, אלא שבמקרה דנן, היה התובע מודע לכך שמדובר בהצעה לא סבירה, ואף עטה על המציאה. משכך קבע ביהמ"ש, כי ספק גדול אם לא הבין התובע כי מדובר בטעות בפרסום.

על הצרכן לנהוג גם הוא בהגינות עם בתי העסק, קבע ביהמ"ש וחייב את הנתבעת בפיצוי מינימלי בסך של 1,000 ₪.

מה הסיכוי של התביעה שלי?
השלימו את 3 השלבים בטופס ליחצו על הזמן שיחת הערכה ונחזור בהקדם!

ממלאים את הפרטים ולוחצים על הכפתור