פיצוי בגין מבצע הוזלה שלא בא לידי מימוש

מאת:

אחד מרשתות השיווק הגדולות פרסמה מבצע המציע מוצרי עוף במחיר זול במיוחד.

אחד הלקוחות, שרצה להנות מהמבצע הגיע לאותו הרשת פעמיים מתוך מטרה לרכוש את העוף המוזל, אולם בשתי הפעמים לא הצליח הלקוח להנות מהמבצע ומוצריו מאחר והעוף אזל.

המקרה המתואר לעיל הינו בין השכיחים ביותר ובעיקר לנוכח הפרסום ההולך וגובר בין רשתות השיווק "ותחרות המבצעים", תחרות שהיא למעשה תחרות על כיסם של הצרכנים, אשר המילה "מבצע" מדרבנת אותם לשלם ולרכוש מוצרים, הן מוצרים הנחוצים להם והן מוצרים אשר אינם נחוצים להם.

הלקוח פנה בתביעה לבית המשפט לתביעות קטנות בחיפה (ת"ק 34291-12-09.

במהלך עדותו ציין התובע כי רכש סל מוצרים גבוה ביותר מאחר ובהתאם לפירסום, רכישת הבשר מותנית בסכום הרכישה הכוללת של מוצרי הרשת.

כבוד השופטת תמר נאות פרי שדנה בתיק ציינה כי אכן מצער שהתובע נאלץ לבזבז מזמנו פעמיים ולהגיע לרשת השיווק על מנת לנסות ולרכוש את מוצרי הבשר שבמבצע.

כמו כן, מציינת כבוד השופטת כי התובע אף נאלץ לרכוש מוצרים בעלות כבדה ביותר, מעבר למה שהיה בכוונתו אם מדובר היה בקניה שוטפת, ועל כן יש לפצותו.

דא עקא, בהגיע כבוד השופטת לפסוק את גובה הפיצוי ציינה היא כי מאחר ומדובר היה ברכישת מוצרים שבהם יכול התובע להשתמש הוא ובני ביתו, הרי שהנזק שנגרם לו אינט משמעותי.

בסופו של יום קובעת השופטת כי בנסיבות הענין, על הנתבעת לפצות את התובע בסך של 250 ₪.

דוד סער, עו"ד

מה הסיכוי של התביעה שלי?
השלימו את 3 השלבים בטופס ליחצו על הזמן שיחת הערכה ונחזור בהקדם!

ממלאים את הפרטים ולוחצים על הכפתור