חיוב בגין מסרונים שלא הוזמנו

מאת:

לקוח המנוי בחברת סלולאר "פרטנר", טען כי במשך 21 חודשים קיבל שירותי מידע מעולם הבידור באמצעות מסרונים, כאשר בגין אותם המסרונים הוא חויב בתשלום למרות שלא הוזמן על ידו מעולם.

הלקוח הגיש תביעה כנגד החברה בגין החזר התשלומים ששולמו על ידו ובהם חויב, חרף העדר הזמנתו לקבלת שירות המסרונים.

התביעה נדונה בפני כבוד השופטת עירית מרדכי מבית משפט לתביעות קטנות בבית שאן (ת"ק 43342-11-10 יבגני סטרז' נ' במרום הפקות בע"מ).

כבוד השופט בפסק דינה ציינה כי התופעה של ביצוע חיובים שגויים וחיובים בלי מבוססים, כולל כאלו, בערכי שקלים בודדים, הינה תופעה קשה, לאור העובדה שהצרכן הבודד מוותר מראש על זכות הבדיקה ועל הזיכוי המגיע לו בדין.

עוד הוסיפה כבוד השופטת כי לעיתים נוצרת תחושה בקרב צרכנים, שהספקים משקיעים מאמצים דווקא ביצירת חשבונות שהצרכן אינו יכול לפענח, אלא לאחר השקעת זמן ועמל רב.

בתביעה דנן התעוררה בעיה של הצגת אישורים על מלוא החיובים שבוצעו בפועל, ועל כן הבסיס לחישוב הפיצוי היה על סמך חשבונית שצורפה לתיק בית המשפט, כך שהפיצוי שנקבע לתובע עמד על סך של 3,000 ₪ בגין החזר החיובים ופיצוי עבור עוגמת נפש, טרדה והוצאות משפטיות.

דוד סער, עו"ד

מה הסיכוי של התביעה שלי?
השלימו את 3 השלבים בטופס ליחצו על הזמן שיחת הערכה ונחזור בהקדם!

    ממלאים את הפרטים ולוחצים על הכפתור

    דילוג לתוכן