חידוש חוזה באופן אוטומטי – האם חוקי?!

מאת:

שאלה זו מטרידה הרבה אנשים, כאשר ספקים שונים מחתימים את לקוחותיהם על חוזי התקשרות, ובהם סעיף האומר כי החוזה עליו הם חותמים יחודש באופן אוטומטי בתום תקופת ההתקשרות, וזאת עד שהלקוח יעדכן את החברה להפסיק את השירות שניתן…

בפועל קורה שאנשים חותמים על הסכמי שירות שונים, ולאחר מספר שנים "מתעוררים" ומגלים שחוזה שחתמו אי שם בעברם, מתחדש לו כל חודש באופן אוטומטי, והם כבר מזמן שכחו לבדוק על אותו חיוב והאם בכלל צריכים את השירות עליו הם חתומים.

בשורות טובות

הבשורה הטובה היא, שחוזה כזה הוא אינו חוקי וסעיף 13א' לחוק הגנת הצרכן, תשמ"א -1981 קובע במפורש כי תנאי בחוזה, אשר קובע כי ההתקשרות תימשך לאחר מועד סיום העסקה או ההתחייבות לא יהיה תקף.

לפיכך ובהתאם להוראות החוק, על מנת להאריך שירותים ועסקאות המשולמים בהוראות קבע ו/או כרטיסי אשראי, נדרשת הסכמה פוזיטיבית של הלקוח על המשך השירות, ולא רואים את השתיקה כהסכמה במקרה זה.

כמו כן, נטל ההוכחה שהלקוח אכן נתן את הסכמתו להארכת החוזה בין הצדדים לאחר סיום תקופת ההתקשרות, מוטל על נותן השירות.

תנאים נוספים לחוק

בחוק ישנם תנאים נוספים שעל נותן השירות לעמוד בהם, לעניין מסירת מידע על מועד סיום העסקה, והם:

  1. ציון מפורש בחוזה ההתקשרות על מועד סיום העסקה.
  2. הבלטה באופן מיוחד בחשבונית שנשלחת ללקוח לפני סיום העסקה.
  3. וכן, שליחת מסרון SMS לטלפון הנייד של הלקוח בו ירשם מועד סיום העסקה.

יצוין כי אי עמידת נותני השירותים בתנאי החוק, יכולה להוות עילה להשבת כספים שנגבו שלא כדין באופן רטרואקטיבי, ולעיתים מדובר בסכומי כסף גדולים.

אז לסיכום: שווה לבדוק את חשבונות שהנכם משלמים.

מה הסיכוי של התביעה שלי?
השלימו את 3 השלבים בטופס ליחצו על הזמן שיחת הערכה ונחזור בהקדם!

ממלאים את הפרטים ולוחצים על הכפתור