לשון הרע מצד לקוח כנגד מסעדה

מאת:

הנתבע סעד במסעדת בר בתל-אביב, וחויב בסך של 18 ₪ לאחר שהמלצר נתן לו מנה שבוטלה ע"י שולחן סמוך, אותה ביקש לעצמו. הנתבע שאל את המלצר כמה עולה אותה מנה, וזה השיב לו כי אינו זוכר והציע לו לקחת את המנה ובינתיים יברר את עלותה. לאחר שסיים לאכול את המנה, חוייב הנתבע בעלותה, דבר שלא מצא חן בעיניו.

לאור זאת, החל הנתבע במסע פרסום משמיץ בפייסבוק כנגד המסעדה, שבמהלכו הזהיר את הציבור מפני המסעדה שלטענתו "דוחפת חיובים ללקוחות", הנתבע המשיך לשחרר את חרצובות לשונו, והשתלח במסעדה באופן מבחיל, כשלסיום האשימה "בגניבה ללא בושה".

לאור פרסומים אלו, הגישה המסעדה תביעת לשון כנגד הנתבע ע"ס של 70,000 ₪ (תא"מ 71932-07-18). לטענתה הפרסומים נעשו במטרה להשפיל, לבזות ולגרום לנזק לתובעת. הנתבע טען מנגד, כי סבר שהיות ומדובר במנה שבוטלה, לא יחוייב בתשלום כלשהו וכי הפרסומים שפרסם הינם בגדר הבעה דעה אישית.

ביהמ"ש קיבל את התביעה בחלקה, וקבע כי אין מחלוקת על כך, שהפרסומים הינם בגדר לשון הרע, המדובר בביטויים שמביאים את הקורא הסביר לסבור, כי התובעת חוטאת ונוטלת לכיסה כספים שאינה שלה. תגובתו של הנתבע הייתה לא סבירה ולא מידתית ולא ניתן לומר שנעשה בתום לב.

יחד עם זאת, סבר ביהמ"ש שהפיצוי צריך להיקבע על הצד הנמוך, שכן מדובר בפרסום בהיקף מוגבל בתוך קבוצת חברים, שחלקם גינו את הנתבע. מאידך גיסא, התובעת לא הצליחה להוכיח נזק כלשהו שנגרם לה.

בסופו של דבר, חוייב הנתבע בפיצוי בסך של 10,000 ₪ כולל שכ"ט והוצאות משפט.

משרדנו עוסק ומתמחה בעניינים הקשורים בעיקר לדיני ביטוח לאומי, דיני ביטוח, דיני נזיקין, דיני עבודה ודיני משפחה. משרדנו מעניק ליווי וייצוג גם בבתי הדין הרבניים ולרבות בבתי הדין לענייני ממונות וכן בוועדות רפואיות של ביטוח לאומי ומס הכנסה. משרדנו נחל הצלחות לא מבוטלות בתחומים השונים, לרבות תקדימים מעניינים. ככל שהינך חושש כי נפגעו זכויותיך, גש עוד היום למשרדנו, ונשתדל ב"ה לסייע לך.

דוד סער, עו"ד

מה הסיכוי של התביעה שלי?
השלימו את 3 השלבים בטופס ליחצו על הזמן שיחת הערכה ונחזור בהקדם!

    ממלאים את הפרטים ולוחצים על הכפתור

    דילוג לתוכן