ויכוח בין סועדים לבעל המסעדה הוליד תובענה לביהמ"ש

מאת:

אשה הזמינה את משפחתה הקרובה וחבריה לסעוד עימה ועם בן זוגה הטרי במסעדה לרגל חתונתם.

האירוע הוזמן מראש וסוכם על תפריט ומחיר.

במהלך הארוחה ביקש אחד האורחים להזמין כבד אווז והובהר לו כי מנה זו אינה כלולה מסגרת התפריט הכלול לאירוע ובמידה וירצה להזמין יחוייב בתוספת תשלום. האורח הסכים והזמין את כבד האווז.

כאשר המנה הובאה התברר כי הובא לו כבד עוף ולא כבד אווז והאורח ביקש מהמלצר להחליף את המנה. במקום התפתח ויכוח אליו הצטרף אף מנהל המסעדה.

האישה הגישה תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות בבאר שבע (ת"ק 2611-03-10).

בכתב התביעה מציינת התובעת כי מנהל המקום ביקש מהם לעזוב את המסעדה וכי הדבר גרם לה ובן זוגה ולאורחים שהגיעו למבוכה גדולה והם נאלצו לעזוב בבושת פנים. על כן גובה התביעה עומדת על הסך של 25,000 ₪ בגין הארוחה ובגין עוגמת הנפש והבושה.

הנתבעת בכתב הגנתה מודה כי אכן היה ויכוח האם מדובר בכבד אווז או לא ועל כן הוא הציע לאורח להתלוות אליו למטבח ולהיווכח כי אכן מדובר בכבד אווז אמיתי. עוד מצויין בכתב ההגנה כי כאשר המנהל הגיע, מחצית ממנת המריבה כבר נאכלה, והמנהל הודיע כי הוא לא יחייב בגין המנה.

טענת הנתבעת היתה כי האורח הסועד טען באזני כל כי הוא מכיר את המסעדה וכי מדובר ברמאים.

לאחר מכן המשיך האורח לסיים את מנתו וכן שאר האורחים שסיימו את הארוחה ושילמו בסיומה.

כבוד השופט איתי ברסלר – גונן ששמע את עדויות הצדדים קבע בפסק דינו כי התובעת לא הצליחה להוכיח את טענותיה, וכי לטעמו מדובר בהתלהטות יצרים כאשר הסועד לא הגיע כלל לתת עדות.

כבוד השופט מציין כי הוכח כי הסועדים קיבלו כל אחד את מנתו וכי אף אחד מהם לא גורש מהמסעדה.

אשר על כן, דינה של התביעה להדחות.

דוד סער, עו"ד

מה הסיכוי של התביעה שלי?
השלימו את 3 השלבים בטופס ליחצו על הזמן שיחת הערכה ונחזור בהקדם!

ממלאים את הפרטים ולוחצים על הכפתור