עמוד הבית » עורך דין ביטוח לאומי » דמי לידה » מאמרים בנושא דמי לידה » דמי לידה לעובדת עצמאית
דמי לידה לעובדת עצמאית
מאת: עו"ד דוד סער
כיום, שלא כבעבר, עובדת עצמאית אינה צריכה להגיש תביעת דמי לידה למוסד לביטוח לאומי. המוסד לביטוח לאומי מעביר את דמי הלידה אוטומטית לחשבונה של העובדת. לעומת זאת, לגבי עובדת שכירה, אין חדש, עליה להגיש תביעת לקבלת דמי לידה.
עובדת עצמאית שהיא גם שכירה, תקבל באופן אוטומטי דמי לידה חלקיים בהתחשב בהכנסותיה כעצמאית בלבד, אולם על הכנסותיה כשכירה, עליה להגיש תביעה לקבלת דמי לידה.
את התביעה לדמי לידה יש להגיש בתוך 12 חודשים ממועד הלידה (גם השלמת דמי לידה של עובדת עצמאית על הכנסותיה כשכירה). אי הגשת התביעה בזמן יכולה להיחשב כ"שיהוי" ולביטול הזכאות לדמי לידה.
דוד סער, עו"ד
מה הסיכוי של התביעה שלי?
השלימו את 3 השלבים בטופס ↓ ליחצו על הזמן שיחת הערכה ונחזור בהקדם!